Fuck vad jag är dålig, tänkte jag skriva. Men fuck vad jag är bra menar jag ju, eller stämmer ju bättre. För jag har en sån jävla peppdag/peppvecka/peppvecksperiod. Allt flyter rätt fint, något kommer säkert stoppa mig när jag rullar fram meeeen jag tar mig ändå till ställen både drömmar och verklighet kan. För er som inte förstod var det där en alludering på Frondas klassiker Rulla fram. Apropå rulla fram och bli stoppad anar jag att det är precis det jag kommer bli imorgon. Jag ska ta Stefans resterande pick och pack och fara ner till Lund, dit han har flyttat. Den bajsen. Två gigantväskor och jag på resa genom Sverige i snöstorm? Kan ju bara gå fel. Tänker att om jag har matsäck (läs: godis) och trevliga saker att läsa (läs: artiklar om tarmbakterier) så spelar det ingen roll. Jag kommer ändå fram vid halv nio om allt går som det ska, så halv tio är ju ingen gigantförlust..
 
Pepp var det ja! Mitt projekt flyter, min lägenhet är fin, det är advent och därmed chokladkalenderschoklad efter frukosten, jag har ett nytt gymkort på Friskis som har en anläggning precis bredvid huset där jag jobbar, jag har kommit på hur man skriver ut från min dator på jobbskrivaren, jag kan äta, jag har skickat in en jobbansökan till ett företag jag väldans gärna skulle vilja jobba på och jag har lös kontakt med en forskargrupp i Örebro som antagligen kommer anställa en doktorand i vår. Så på det hela taget är mitt liv mer än okej för tillfället. Det fattas bara lite glögg (ja, jag älskar det!) och en baby (den babyn) i stan. Alltså, inte en bäbis utan den bästa manliga 25åriga babyn som jag brukade bo med.
 
Skickade alltså en jobbansökan till probiotikaföretaget Biogaia imorse, lite modifierat personligt brev (fritt efter Stefans, pappas, mammas och Daniels påpekningar. Den sistnämnda i egenskap av utbildad HR-socionom och rekryterare). Tydligen ska min handledare här på SLU börja jobba på företaget 4 dagar i veckan och bara vara här en dag, när det börjar är lite oklart än så länge men han uppmuntrade mig att skicka ansökan till dom. Så det kändes bra.

Blir för övrigt lite upprörd såhär på morgonkvisten: SD över 9% , Storbritannien ut ur EU frågetecken och uttalandet av han Fremskrittpartietmannen "vi har ingen tradition av att skilja på män och kvinnor i badhus". TRADITION??? Känns det inte väldigt förekrigstid? Typ.

Glömde kolla vad det var för bild i kalendern, men chokladen var god. Ska undersöka när jag kommer hem. Imorgon åker jag som sagt söderut: tuffituff. Håll tummar för att snöstormen inte kaosar SJ totalt! Sven verkar otrevlig och kommer otajmat. Han är ingen Stefan behöver vara svartsjuk på om man säger så.

Såja. Uppdaterade och fina kan ni nu njuta eller plågas vidare av denna torsdag och jag kan fortsätta med.. Ja, vad jag ska ägna mig åt idag. Skriva en lista på vad jag ska göra, vad nu det är.. Vad det än är lovar jag er att jag tänker vänta länge med att labba med galla igen - iiiiäääääcccckkk! Lyssnade dessutom på Lasse W samtidigt som jag gjorde det för några dagar sedan, vilket gav en obehaglig festivalfeeling. Hoppas ni också slipper galla idag (och för all framtid!)! 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej