Det negativa med att göra storköp smink är att allt sen tar slut samtidigt och man då måste storinvestera igen. Nu står kajal, eyeliner (Lancome), rouge (L'oreal, som jag älskar färgen på men som jag inte vet vad den heter eftersom förpackningen är mos och trasig) och concealer (världens bästa från Lumene gärna). Inte jättetråkigt att köpa, men jättedyrt. Jaja, något ska väl erasmusstipendiets sista slantar investeras i. Min look. Mitt yttre. Inte i vad som ger oss kvinnor styrka annars; att vara fin under. Alltså, detta tjat om att sexiga underkläder ger oss kraft och får oss att känna powerfulhet i vardagen. Det är kul. Jag vill höra den man som säger att hans nya boxershorts ger honom en känsla av att ha (extra mycket) kontroll. Om vi måste förlita oss på våra underkläder när det kommer till självförtroende så känner jag att vi (ja, även jag skulle i ögonblick av självbehärskningsbrist) är ute på hal is. Jag är för övrigt besviken på 50 Shades of Grey-tantens underklädeskollektion för KappAhl. Det var SvD-krönikören också.
 
Hur som helst blev jag irriterad på soundtracket till Love Actually (som man ju ibland känner att man bara måste lyssna på för att inte gå under! och som man får lyssna på nu, eftersom det är en vinterfilm, och inte en renodlad julfilm som The Holiday). Eller kanske inte irriterad, men jag kände ett starkt behov av att göra en lista med musiken i originalversionerna. Sagt och gjort som ni ser.
 
Jaaajaaa. Kort update i min excelpaus och efter en mumsig matlådemåltid med laxpaj och med världens godaste (kanske inte, men ni fattar grejen) yoghurt till efterrätt <3 En annan hysterisk god laktosfri som jag upptäckt är denna!
 
Så. Se, lär, köp och mundiga in!

Kommentera

Publiceras ej