Trots att jag har en ny och rättvisande kamera tänker jag inte använda bilder på varken min, eller någon annans kroppsdel i fokus för detta inlägg. Det känns faktiskt privat. Ni får acceptera det. Sådana bilder räknas varken som flams (def enl mig: något kul, oseriöst och/eller babbligt) eller som någon wannabe-wikileaks-information. För att citera den eminenta filmen Jawbreaker:
 
Learn it - Live it - Love it
 
Hur som helst så tänker jag ägna detta inlägg åt min minst älskade kroppsdel: magen. Nationella Mag- och Tarmdagen till ära. För att komma i stämning rekommenderar jag er att lyssna på följande hit:
 
 
 
 
Hur som helst så skrev jag ju om min upp-till-kamp-mage tidigare. Jag skaffade mig ett konto på Mina vårdkontakter och plöjde min journal där jag kom fram till att jag 2-3 gånger varje år haft läkarkontakt på grund av denna förmodade dyspepsi/ätstörnings-problematik. Nu har jag för första gången ordentligt gått igenom symptom, fått slangar nedtryckta i magen och ägnat mig åt ordentlig självanalys. Detta har lett till att det är glutenintolerans det rör sig om. Som barn får man alltid väldans tydliga symptom MEN som vuxen (jag har ju faktiskt fyllt tjugofyra!)  är det vanligt med mer diffusa problem, ibland inte ens några. Jag tänker inte gå in på detaljer, varken symptom eller diagnosististiska. Men där är jag. Och jag är så fruktansvärt lycklig för att det verkar finnas en förklaring, återstår att se hur/detta funkar! Glutenfritt forever (antagligen) och gluten- och laktosfritt i 1-2 månader för att ge the GIT (vetenskapliska för gastrointestinal tract för er oinvigda).
 
 
 
 
Det här gör att jag nu får prova massa nya recept och skojiga (& lite dyrare) varor - MED MIN NYA MASKIN! För att parafrasera ovanvisade youtube-video: Funny Funny Funny, I'll have love in my tummy! Vet att inga förhastade slutsatser ska dras, men låt mig vara lycklig ffs! Ingen missunsamhet och ingen rationalitet eller något ta-inte-ut-någon-seger-i-förskott/om-man-utgår-från-det-värsta-skonar-man-sig-från-en-eventuell-framtida-besvikelse-prat just nu. Snälla.
 
Jaja. Appropå mage: mitt projekt går sakta men säkert framåt. Det handlar ju om probiotika för er som glömt eller skitit i att läsa tidigare inlägg (tror i alla fall att jag nämnt det?). Jag har DNA, jag ska snart analysera mitt undefined protein, mina plasmider ska åka på sekvensering och i eftermiddag och hela dagen imorgon får jag lyssna på roliga föredrag om magbakterier. Och mitt mål är att göra klart min powerpoint till min midterm presentation som man måste hålla under projektets gång, som en förberedelse för the final presentation som man gör efter att man är klar. För min del kommer denna midterm presentation äga rum på torsdag eller fredag nästa vecka, och min final i slutet av mars. For your information och omättliga intresse för allt som rör mina studier och förehavanden. 
 
Ni får dock ta det personliga med det profisionella här. Balans mina vänner, balans! Och med dom orden säger jag TACK OCH HEJ OCH PUSS!
 
Fast kanske inte ändå. Hörde 1) Att det ska snöa i helgen? Det ska inte ligga kvar men ändå. Jag ser faktiskt fram emot snölukt (kanske för att jag förknippar det med julmusik? Min skämslast vid sidan av SVT-programmet Go'kväll) och 2) Att Girls ska börja sändas igen i december!!!! Ni undrar ju också vad jag tyckte om den första timmen av partiledardebatten igår. Svar: LOVED IT!
 
 
 
Nu ska jag lämna er ifred med era torsdagssysslor. Tack för visat intresse.
 
 
Ps: Om det inte framgår så är allt med fetstil i detta inlägg länkar till olika passande saker.
 
 
 
 

1 kommentarer

Varg

17 Oct 2013 13:44

TACK FÖR EN SÅ TREVLIG LÄSUPPLEVELSE!

Kommentera

Publiceras ej