Har valt att dela in det här inlägget i 3 delar; Politik på Ring P1-nivå (eftersom jag numera åker alldeles för sent till jobbet och därmed startar arbetsdagen med upprörda röster om (allt och) ingenting), Aktuellt mörker i mitt liv, för att sedan avsluta med några mer positiva saker.
 
 
1. Politik på Ring P1-nivå
1.1 Halalkött i skolorna Svedala - märklig grej att uppröras över. nej USCH för att andra än muslimer ska behöva äta kött slaktat av en annan muslim, eller? obehagligt det där, trots att djuren numera bedövas. känns ju spontant fel att vi ska anpassa oss. vi tycker olika. jag tycker en smula annorlunda än de på radion intervjuade halalköttsmatade offren.
1.2 Anders Borg påminner mer om Jimmy Å i sin nya frisyranalys i samma anda som 1.1
1.3 Jag är trött på och fascinerad av världen - tycker på senare tid att allt är rätt komiskt. i princip skiter jag ju i vem som blir vald i new york, hur stor sveriges export till turkiet är och skillnaden mellan sveriges och turkiets storlek. jag skiter ju i princip i alla detaljer i dn. även om man inte ska säga så. även om jag brukar anse att jag är relativt intresserad av världen; världspolitik och -ekonomi. jag tycker sånt är rätt intressant. börjar dock tvivla på om jag verkligen inser hur viktigt det är. känns ju inte i hjärtat direkt. och här sitter jag och läser om det. och lyssnar på upprörda röster från svedala. nja, kan dock ha varit en smula överdriven reaktion att börja skratta hysteriskt åt hela situationen med nyhetsflöden och hej och hå härom morgonen och varit tvungen att börja lösa korsordet för att inte galenskapifieras. vet inte om detta är ett tecken på personlig kris, extrem stress eller om det är något rationellt (kan vara en felanvändning av ordet rationellt, men jag kommer inte på det ord jag egentligen ville skriva). jag citerar: "allt är oklart".
 
2. Aktuellt mörker i mitt liv/Aktuella skuggor över min tillvaro
2.1 Separationsångest - eller kalla det kommandedistansförhållandeångest. rekommenderar det förstnämnda då kommandedistansförhållandeångest är ett såväl påhittat som jobbigt långt ord. inte mycket mer att tillägga än att det blir distansförhållande uppsala-lund framöver. jaja, tre månader är ju i alla fall en teaser. den gav mersmak. mer mersmak är trailern för triers nya film till och med. om 10 dagar börjar destefanifieringen av den här lägenheten. här ska brännas orkidéer, sättas upp sliskiga foton, badas i garderobsplats och parfymeras med vanilj! spelar ingen roll att jag tycker om orkidéer och kräks av vaniljlukt - det är ju symboliska handlingar ffs!
2.2 Stressen - stressen över mitt projekt då jag i princip tappade två månader pga ofrivillig svält vilken gjorde mig sjukligt ineffektiv och gav mig tankeförmåga noll, stressen över hur kaosartat punkt 2.1 kommer göra min tillvaro, stressen över vilka kläder jag ska ha på mig idag och att jag VERKLIGEN måste ta tag i den här dagen nu för att inte stressa sönder mig mer! forts på detta inlägg följer...
 
 

Kommentera

Publiceras ej