Det var alltså versen som hörde till en av mina födelsedagspresenter. Och mannen som sa detta hade sannerligen rätt! Att ge en fin, hightechkamera med massor av konstiga inställningar till någon man bor med kan vara ett masochistiskt drag om man själv hatar att bli fotograferad. Det är ju inte som att jag tänker ta kort på fucking orkidéer i krukor dagarna i ända. Men vad fan, EN (två, tre..) enda orkidébild måste jag ju få ta! Utan att klassas som amatörwannabe. Eller en pro-wannabiande amatör. Eller en wannabe-amatör-dummy-n00bi.
 
 
 

Eftersom jag nu faktiskt har lite bilder från den senaste veckan tänkte jag illustrera min text i kommande inlägg! Njut och så! 
 
Man kan ju börja med att konstatera att det är fabulöst att med rättvisbildsgivande teknik kan föreviga sina fotogeniala både nära, kära, långt borta (det finns ju zoom!) och folk som är av det mer hatiska slaget. Ett illustrativt exempel:
 
 
 
 
 Får ni mersmak? Jag får mersmak. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej